学会誌『日本語教育』
188号(2024.8)
寄稿
2023年度秋季大会連動企画
外国人技能実習制度下の入国後講習の現状と課題――日本語教育機関の実践と当事者の語りからの考察――
Current State and Issues of Post-Entry Training under the Technical Intern Training Program: Considerations from the Practice of Japanese Language Education Providers and Narratives of the People Involved
栗又 由利子
KURIMATA Yuriko
【寄稿論文】
一般投稿
第一言語との一致性,コロケーションの頻度,共起強度がコロケーションの習得難易度に与える影響―中国人上級日本語学習者の産出調査を通して―
The Effects of L1 Congruency, Collocational Frequency, and Collocational Strength on the Difficulty of Collocational Learning: A Productive Test Study with Advanced Chinese Learners of Japanese
劉 瑞利
LIU Ruili
【論文】
日本語聴解オンラインテストにおける選択枝のモードと提示タイミングの影響―国外で学ぶ初級学習者を対象に―
Effects of Mode and Presentation Timing of Answer Choices in Online Japanese Listening Comprehension Tests: Focusing on Beginner Learners Studying Abroad
島田 めぐみ・澁川 晶・孫 媛・保坂 敏子・谷部 弘子
SHIMADA Megumi, SHIBUKAWA Aki, SUN Yuan,
HOSAKA Toshiko and YABE Hiroko
【論文】
日中母語場面の討論における「譲歩」の使用傾向―使用の特徴と相違点の考察をめぐって―
Usage Trends of Concessions in Japanese and Chinese Discussions: Focusing on Usage Characteristics and Differences
謝 カン月
XIE Hanyue
【論文】
対話のなかで自伝を書く・語る―中国の大学日本語専攻者を対象として―
Narrating and Writing Autobiographies in Dialogue: Focus on Japanese Language Majors in China
黄 均鈞・山本 晋也・欧 麗賢
HUANG Junjun, YAMAMOTO Shinya and OU Lixian
【論文】
JFL環境で実践した読解授業における再話活動の試み―モンゴル人初中級学習者の相互行為における支援の様相に着目して―
Exploring Retelling Activities in a Reading Comprehension Class in a JFL Environment: Focusing on Support in the Interaction of Mongolian Beginning and Intermediate Learners
ERDENEE Binderiya
【論文】
本文について
本文は、マイページからダウンロード可能です。
来年度会費の納入が完了している会員の方は、無料です。
会員でない方もマイページで「新規ユーザ登録」(無料)をしていただければ、以下の価格にてご購入いただけます。
1論文あたり:550円(税込)、1号あたり:2,750円(税込)
- ※いずれも決済時に別途手数料が必要です。